Skip to Content Contact Us
Img28

משחקים שתורמים להתפתחות הילד

למשחק יש השפעה מכריעה בשלבי ההתפתחות של הילד. באמצעות המשחק הילד לומד מה מותר ואסור, זוכה לתרגול סנסומוטורי, לתרגל פעולות מוטוריות שמיועדות למלא פונקציה ייעודית, לחקור את העולם, להתנסות במשחקי תפקידים, להרגיש כמו הגדולים, לפתח את עולם הדמיון, לשתף בתחושות באמצעות השלכת רגשות, לגלות מהם הגבולות של הגוף (ולמה הוא עוד מסוגל), לחופשה מרגיעה מהמציאות, לקבל החלטות עצמאיות וחשוב לא פחות – הילדים עסוקים בזמן מהנה. מכאן שבין אם משחק חשוב ברמה הרגשית או ההתפתחותית, הרי שהוא מאוד מוערך, ופה נותר להתאים בין גיל הילד לבין סוגי המשחקים.

משחקים לפעוטות – משטחי פעילות ומובייל

לפעוטות מומלץ להתאים משטחי פעילות ומוביילים. אלו מפתחים את החושים, מעודדים קואורדינציה, יוצרים גירויים שמובילים לחקור ולהגיב, ובאופן כללי משטחי פעילות מעודדים התפתחות, ולו להתהפך, להושיט יד ולבצע מגוון “תרגילי כושר”. פה נציין שיש אוניברסיטה לפעוטות שמכילה משטח רך לצד קשתות שמהם יורדים משחקים, שכוללת מוסיקה ואף שמלמדת צבעים, מספרים וכדומה, כאשר בין היתר קיימים מוביילים שמותאמים למצב יום וקיימים מוביילים שמותאמים למצב לילה, כך שבין היתר המובייל שר שירי ערש ומקרין צורות נעימות לתקרה.

לתינוקות – משחקים מעודדי זחילה והליכה

הרגע שבו התינוק מראה נכונות להיעמד, לזחול ואף להיעמד, מאוד מרגש כל הורה, ופה מומלץ להניע את הילד לתרגל את הפעולה, ולו באמצעות מגוון משחקים נהדרים שמעודדים הליכה . כך למשל ישנו הליכון לפעוטות שמאפשר יציבה בטוחה ובין היתר כולל משחק שדורש תפעול מוטורי, יש אופני איזון ובימבה שמאפשרים לילד לנוע לבד ממקום למקום, יש אווירונים ומגוון סוגי רכבים שנעים על גלגלים (הילדים מאוד אוהבים להסיעם ברחבי החדר), יש כדורים שהם לא רק מתגלגלים וארגונומיים, אלא גם דוברי עברית וכוללים משחקים, יש חיות שנעות על בטריות (הילדים אוהבים לזחול אחריהן על מנת לתפוס) ועוד.

לגילאי שנתיים ומעלה – לגו

לגו מהווה משחק נהדר שתורם רבות להתפתחות הילד. הוא מלמד אודות דמיון, מפתח ריכוז, מלמד כיצד ההתמדה משתלמת, מלמד לקשר בין צורות וגוונים ואף מספק תחושת ניצחון חשובה כאשר הלגו מושלם. פה ראוי לציין שלגו ניתן להתאים גם לילדים מגיל שנתיים. המבחר גדול ובין היתר כולל לגו שעשוי ממעט חלקים ומחלקים יחסית גדולים, ואף מתמקד בדמויות שילדים אוהבים, קרי חיות, גיבורים, כלי תחבורה וכדומה, כך שהילדים זוכים ליצור עולמות ולהפליג על כנפי הדמיון.

משחקים שנותנים הרגשה של גדולים – מטבחים ובובות

אם יש משהו שילדים אוהבים, זה להרגיש כמו גדולים, ולו בגבולות עולם המשחק. מכאן שמשחקים כגון בובות ועגלות לבובה מאפשרים לשחק במשפחה, בתי בובות מאפשרים לילדים להיות אלו שמחליטים מה כל דמות עושה (וכמובן לעצב את המבנה באופן אישי), מטבחי משחק מאפשרים להיות טבחים ולהכין למשפחה שלל מטעמים, כאשר כיריים ומארז כלי מטבח משלימים הופכים את כל החוויה להרבה יותר שלמה ומהנה, ופה נוסיף שמטבח מהווה הזדמנות ללמד את הילדים סדר פעולות (וסדר באופן כללי), ולו כי את המטבח יש להשאיר בתום השימוש מסודר ונקי. כמו כן, ככול שהילד גדל, כך ניתן להשלים עבורו פריטים נוספים, כאלו שהם יותר קטנים ודורשים תפעול יותר מתקדם.

פשוט לבחור!

מכאן שקיים שפע של משחקים נהדרים, כאלו שלא רק מעסיקים את הילדים ומעניקים להם זמן איכות, אלא גם תורמים רבות ברמה הפיזית והקוגניטיבית, ופה נציין שכיוון שהמבחר כה גדול, רצוי לוודא שהמשחקים איכותיים, עומדים בתווי תקן מחמירים, נוחים לניקוי, מתאימים עבור טווח גילאים נרחב וכמובן מעוצבים כראוי, כך שהילדים יגלו בהם עניין. תיהנו ותפיקו רבות!

 

רגע לפני שאנחנו ממשיכים...

יש לנו מבצעים סודיים שאסור לך לפספס!

בקנייה זאת חסכת: 0 ש׳׳ח
0.00 סה׳׳כ לתשלום:
מעבר לקופה
Back top top
דילוג לתוכן