Skip to Content Contact Us
Img28

מה החשיבות של לגו עבור התפתחות הילד?

לאורך עשרות שנים הלגו מלווה ילדים בכול רחבי העולם. המשמעות שמאחורי המונח “לגו” הינה leg godt”” ובתרגום לעברית “שחק יפה”, ואכן ילדים גדולים כקטנים מוצאים בו עניין רב, יכולים לשבת פרק זמן ממושך ולבנות באמצעות חתיכות פלסטיק צבעוניות עולמות שלמים פרי דמיונם, כאשר גישות חינוכיות דוגלות במשחק ועל כן בין היתר מכניסות אותו לגני הילדים, ופה ניתן למצוא שלל סיבות שתומכות במשחק שלכאורה אינו מאוד מתוחכם, אך אם רק משחררים, למדים שהוא מהווה כלי ביטוי נהדר לעולם הפנימי של הילדים וכלי לימוד חשוב עבור שלבי ההתפתחות.

חשיבות משחק ויצירה

הורה שייכנס לגן ילדים עשוי לתהות מדוע מוקדש זמן כה רב עבור משחק, אך מי שמגיע מעולם החינוך, מבין עד כמה חשוב לתת מקום למשחק ויצירה (שני נדבכים שהלגו מאפשר) – מבין שלמשחק עם חלקי הלגו יש תפקיד מהותי בהתפתחות, וכאן נעצור להסביר מדוע, כאשר על קצה המזלג נציין שהמשחק מסייע להסיק מסקנות ולתמוך בהתפתחות ההכרתית, הפיזית, הרגשית והחברתית. שנרחיב?

תפיסה מרחבית

אם נעצור להרחיב מהו הקשר שבין לגו לתפיסה מרחבית, נציין שהוא מחדד את ההתמצאות במרחב ביחס לאובייקטים אחרים. מכאן שהמשחק מאפשר להחליט בכול פעם מחדש היכן להציב חלק נוסף ביחס לחלקים שכבר קיימים במבנה, כאשר בין היתר מתבצעת עבודה חשובה על תלת ממד. בנוסף, באמצעות חיבור של חלק אחד על גבי השני הילד למד שסך החלקים שווים יותר מהחלק הבודד – יוצרים מבנים חדשים. כמו כן, מחקרים מעידים שילדים שמתעניינים בטכניקות בנייה, מפתחים את חוש האינטליגנציה המרחבית, נדבך שעשוי לשמש רבות כאנשים בוגרים.

פתרון בעיות

לגו מעניק דרור לדמיון, כך שאפשרי להרכיב אינספור דגמים, כי בלגו אין נכון או לא נכון. מכאן שבנייה שמאפשרת אינספור אופציות משחק, מסייעת לפתור בעיות ולחשוב באופן יצירתי, וזאת כי הלגו מלמד שכל בעיה ניתן לפתור במגוון דרכים, סיטואציה שבעתיד תסייע במגוון נדבכים.

התמודדות חברתית

כידוע משחק הלגו מכיל אינספור חלקים, עובדה שמאפשרת לשחק בו זמנית עם כמה ילדים, ועל כן הלגו מלמד לדחות סיפוקים, לשתף פעולה ואף מתי רצוי (או לא רצוי) לוותר. כמו כן, המשחק המשותף מוביל את הילדים להיות יותר חברותיים ואף מוליד קשרים חזקים.

פיתוח מוטוריקה עדינה

הלגו מסייע בפיתוח מוטוריקה עדינה, מוטוריקה שכוללת תיאום בין יד לעין, תנועות מדויקות והחזקה יציבה של חלקים קטנים. מכאן שאם לצורך הדוגמה הילד מתקשה לאחוז בעיפרון, הרי שמשחק מהנה בלגו עשוי אט אט לסייע לבעיה.

חיזוק יכולות מתמטיות

ככול שילדים יותר משחקים בלגו וככול שרמת הבנייה יותר מורכבת, כך ההישגים המתמטיים משתכללים, ועל כן חשוב לאפשר לילד לפתח את יכולת הבנייה באמצעות משחק – הדרך הטובה ביותר עבור למידה.

מגיל שנתיים ועד ארבע

כיוון שלגו כה חשוב עבור ההתפתחות, מוטב להכיר את המשחק לילד כבר מגיל שנה וחצי שנתיים. אומנם המשחק יישאר זהה לאורך השנים, אך ככול שהילד יגדל הלגו יחשוף יכולות יותר משוכללות, ולו כי הילד עצמו יציב יעדים חדשים, כך שאכן מרתק לעקוב אחר השינויים שחלים עם הגיל באופי המשחק. מכאן שאם בהתחלה הילד ישחק עם החלקים מבלי להתייחס למטרה הסופית, אלא רק לשם הנאה ומחקר (מחקר של סאונד, התממשקות ומשקל), הרי שלאחר מכן הילד גם יבקש לעמוד במטרה שהוא עצמו הציב לעצמו – לבנות מבנה שמדמה עד כמה שניתן את המוצר האמתי, כאשר בשלבי הביניים הוא לא יהיה מוטרד אם התוצר אינו מוגמר, או שונה מהפריט שמופיע במציאות.

ללמוד לחקור ולהתפתח

יש לילד שלכם אינספור משחקים אך לגו עדיין אין לו? עתה גם אתם מבינים מדוע מדובר במשחק שחשוב שיהיה בכול בית – מדוע הלגו מסייע ללמוד, לחקות, להתפתח, לחקור, להביע יצירתיות ובאופן כללי לפתח מגוון יכולות חשובות.

 

רגע לפני שאנחנו ממשיכים...

יש לנו מבצעים סודיים שאסור לך לפספס!

הקופונים הכי שווים

פליימוביל

אוצר הטבעות

₪89.9 ₪49.90
44 % הנחה

מבצעי הרגע האחרון

בקנייה זאת חסכת: 0 ש׳׳ח
0.00 סה׳׳כ לתשלום:
מעבר לקופה
Back top top
דילוג לתוכן