Skip to Content Contact Us
Img25 Small

למה כדאי לקנות צעצועי התפתחות לתינוקכם?

צעצועי התפתחות נועדו לעודד את התינוק לשחק לבד, עם אחיו ואחיותיו או עם הוריו, והם חשובים להתפתחותו התקינה של הילד ולהנאתו. תינוקות סקרנים מטבעם, הם אוהבים לגלות את העולם הפרוש לעיניהם תוך כדי מישוש, תנועה וטעימה. צעצועי ההתפתחות נועדו לסקרן את התינוק בהתאם לשלב התפתחותו ולפתח אצלו כישורים קוגניטיביים, מוטוריקה, חשיבה וכדומה. עם זאת, אין צורך לרכוש את כל החנות אלא יש לבחור מספר צעצועים איכותיים בהתאמה לגיל התינוק ולשלב ההתפתחות שלו.

משחקי התפתחות כאמצעי לפיתוח וללמידה בהנאה

מחקרים רבים נערכו בתחום התפתחות הילד וחשיבות צעצועי ההתפתחות לשיפור כישורי למידה ולפיתוח יכולות שונות. לצעצועי התפתחות יש תפקיד חשוב להתפתחות תקינה של התינוק, למעשה התינוקות מתחילים לשחק החל משלב הינקות המוקדמת. בשלבי ההתפתחות המוקדמים של התינוק, מגיל 0 ועד גיל שנתיים, התינוק לומד להכיר את גופו ואת העולם הסובב אותו באמצעות תנועה וחושים.

פיזור צעצועי התפתחות ליד התינוק נועד ליצור גירוי אצל התינוק הסקרן. בשלבים הראשוניים להתפתחות התינוק הוא יאחז בצעצועים, יביט בהם מקרוב ויכניס אותם לפיו. כאשר כישורי המוטוריקה שלו מתפתחים התינוק יזיז את הצעצועים השונים, יאחז בהם בשתי ידיו וברגליו, יעביר אותם מיד ליד ויינשך אותם.

חשוב להדגיש כי ישנם מספר שלבים בהתפתחות התינוק, לכן חשוב לרכוש צעצועים המתאימים לשלב בו התינוק נמצא ואין להעמיס בצעצועים כדי שלא לגרום לגירוי יתר. מומלץ לפזר בכל פעם משחק אחד או שניים ליד התינוק ולתת לו לשחם עמם או לשחק יחד עמו.

כך לדוגמה, בגיל 3-6 חודשים כדאי לקנות צעצועי התפתחות עם מרקמים רכים וקשים ומומלץ לתלות בטיולון ומעל משטח המשחקים קשת עם דמויות שונות בעלות מרקמים שונים. התינוק הסקרן יבלה שעות ארוכות עם צעצועי ההתפתחות, כאשר הוא מתחיל להתהפך כדאי לפזר לצדו צעצועים שהוא אוהב על מנת לעודד אותו להתהפך לשני הצדדים ובהמשך לזחול לעבר המשחקים (גיל 6-9 חודשים).

בגיל כ- 9 חודשים התינוק פעלתן וער יותר שעות, בשלב זה הוא כבר יודע לרוב לשבת ולזחול, לכן כדאי לקנות לו צעצועי התפתחות המעודדים הליכה וצעצועים לפיתוח מוטוריקה עדינה. לדוגמה מגדל קוביות, ספר עם דפים ותמונות צבעוניות שהתינוק יכול לדפדף לבד, הליכון, בימבה וכיוצא בזה.

בגיל שנה לתינוק יש יכולת ניידות מרשימה ולרוב הוא מסוגל כבר לעמוד בעצמו וללכת. צרכי המשחק של התינוק הסקרן בשלב זה שונים לכן כדאי לקנות לו צעצועי התפתחות לפיתוח מוטוריקה עדינה וקואורדינציה, ומשחקים המשפרים תיאום יד ועין. בשלב זה ניתן לרכוש עבורו צעצועים כמו קוביות להרכבה, פאזלים פשוטים, קופסאות עם פתחים להכנסת חפצים בצורות שונות, כדורים רכים, משחקים לאמבטיה ולבריכה, מגדל טבעות וכדומה.

בשלב הבא התינוק אוהב להתנסות בחומרים שונים וניתן לרכוש עבורו משחקי יצירה המותאמים לגילו, פאזלים מורכבים יותר, משחקים לארגז חול ועוד.

לסיכום, צעצועי התפתחות נועדו לסקרן את התינוק ולעודד אותו לשחק וללמוד תוך כדי הנאה. עם זאת, חשוב לרכוש צעצועים המתאימים לשלב ההתפתחות של התינוק ואין להעמיס עליו בפריטים רבים מדי.

 

רגע לפני שאנחנו ממשיכים...

יש לנו מבצעים סודיים שאסור לך לפספס!

בקנייה זאת חסכת: 0 ש׳׳ח
0.00 סה׳׳כ לתשלום:
מעבר לקופה
Back top top
דילוג לתוכן